Laatste nieuws


2012

Bezoek LCR (Zwitserland)

Arjen Portijk voor 3 jaar bakkenist

Race of Champions 2012; Team Keppel wint
1e prijs...

Het ONK & BSB; een weekend van uitersten!

Nieuwe en langdurige sponsors voor Keppel Sidecar Team!

Met VTS bus naar volgende race:
23 september ...

G.R.D.; weekend van de waarheid...

Keppel Sidecar Team stand van zaken...

En weer sloeg de pechduivel toe!

Prima testdag op TT-circuit van Assen

Doelstellingen voor 2012 aangepast

Keppel Sidecar Team door pech achtervolgd...


Vertrouwen in Suzuki dankzij samenwerking met Hoegee Motortechniek


Opening huisvesting Hoofdsponsor DNS


Keppel Sidecar Team vroegtijdig naar huis!


Op eieren rijden tijdens de Paasraces in Assen

Fikse tegenslag tijdens Paasraces in Assen

Keppel Sidecar Team 2012 met twee bakkenisten; Tonnie van Gils & Gunter Verbrugge

Bakkenist Danny de Haas laat Keppel Sidecar Team stikken

Voor sponsors en fans: openingswedstrijd

De eerste kilometers van raceseizoen
2012 zijn verreden

Woensdag 21 maart: presentatie KST
Voorbereidingen 2012 nagenoeg voltooid
Lancering nieuwe KST website!

Nieuwsarchief 2011 >
 
08-04-2012

Fikse tegenslag tijdens Paasraces in Assen

Vrijdagmiddag met de KST karavaan, op tijd vertrokken uit Nunspeet, mochten we wachten tot het ging regenen, voordat we het TT circuit op mochten. Met twee campers en materiaalwagen, begint ook zo dat langzamerhand wel op een echt professioneel team te lijken… Om vier uur keurig ‘inchecken’, maar dan laat me ons wachten tot 18 uur, voordat de vrije plaatsen in het rennerskwartier opgezocht mochten worden. Als het dan van spetters overgaat in regen en je weet dat je een 8x5 meter nieuwe Hospitality-tent moet opzetten, dan wordt je er niet vrolijker van. Dan maar potje pesten met Dewi, Leon en opa Keppel.

Tegen halfzeven werden de tig-dozen uitgeladen en a.d.h.v. de bouwtekening en ervaring van vaste krachten Johan en Jeane stond de grote ‘party-tent’ toch vrij rap. Af en toe een zeildoek verwisselen met windkracht 4 op een te laag ‘geleend’ trapje, vergroot het teambuilding gevoel!? Na een stevig groente-soepje-met-ballen (had 2 uur staan sudderen…)   is de voldoening groot en een ervaring rijker, als dan tegen net voor het donker alles staat. Inmiddels, na een reis van 2 uur en 3 kwartier, was onze nieuwe bakkenist Tonnie van Gils met vriendin Lilian en hond Joe, ook met de caravan gearriveerd. Hierdoor beslaat het Keppel Sidecar Team nu zo’n 225 m2! Marc Hoegee brengt de verplichte start-onderbreker op het zijspan aan en dan smaakt een ‘frisje’ tegen middernacht heerlijk. Gedurende de nacht had het veel geregend en stond een ieder met gemengde gevoelens op. Maar tijdens het gezamenlijke ontbijt en onder de ‘biggelamp’ (ja het was slechts 3 graden) brak de zon door. Om 10:30 uur was de eerste training en gedurende die 25 minuten, moest Jarno en Tonnie aan elkaar zien te wennen (Tonnie heeft 6 jaar niet meer in de bak gezeten!), maar moest ook direct de eerste kwalificatietijd gezet worden. En dat op een halfnatte baan… Maar de Suzuki liep als een zonnetje en op de opdrogende baan zette zij de 4e tijd met 2.27 neer.  John Smits (GB) was de snelste met 2.10, op intermedian-banden. Thuisrijder Bennie Streuer kwam op 2.19, Remy Guilnard (Fr) 3e met 2.20 en 5e Kees Kentrop met 2.28.

Vrijwel alle zijspannen kwamen niet door de geluidskeuring en moesten voor de tweede en laatste kwalificatie-sessie de dempers onder de 103 dB zie te krijgen; anders geen start. KST zat op 106 en na de eerste training op 108! Dat werd sleutelen, maar voor de tweede sessie was exact de 103 grens aangetoond. Na intern overleg, tussen voornamelijk Jarno en Tonnie (beschikt over veel ervaring) betreffende te rijden lijnen, schakelen, gasgeven etc. werd om precies 15 uur de QP2 aangedaan, onder een blauwe hemel en zon. De temperatuur was naar 6 graden gestegen en het was de DNS Infratechniek combinatie, die als eerste de baan op kwam en in de tweede ronde werd al een 2.02 op de tijdwaarneming neergezet. Dat zag er goed uit…maar diezelfde combinatie kwam geen volgende ronde meer door, terwijl de concurrentie onder de 2 minuten grens doken. Bij post 11, einde Veenslang, had Jarno het zijspan naast de baan gezet, want hoorde een enorm geratel uit het Suzuki blok. Dat beloofde niet veel goeds. Nadat een Belgische combinatie een oliespoor had neergelegd, werd de sessie na 12 minuten met rood afgevlagd.

Het zijspan werd bij de tent afgeleverd en het sleutelen werd direct begonnen. Ook Marc kwam uiteraard polshoogte nemen en het 2010-blok moest met reserve blok gewisseld worden. Binnen twee-en-half uur sloeg het 2009-blok weer aan en kon ‘gedineerd’ worden.
 







Dit keer had Mascha en Jarno een ‘Wrap’ van 1 kg gehakt en 17 ‘pannekoeken’ voor het team gereed staan. Dat smaakt goed en de verhalen kwamen pas goed los, toen de koffie met ‘43’ op tafel kwam. Nadat Jarno zich uit liet betreffende zijn voorspelling voor de Paasmaandag; hij wil een beker (!), deed Mascha daar nog een schepje bovenop; in da geval vraagt ze hem ten huwelijk!!! Dick, ook wel in voor een grap en grol, vroeg tijdens een ingelaste DSRA-KNWV bijeenkomst op het circuit, de zijspan-vrienden liggend op plek één t/m drie, in de GT bocht in de remmen te knijpen en zodoende Jarno met Tonnie naar het TT-podium te laten rijden… We zien benieuwd of dat feesten wordt…!




 





 
  © Keppel Sidecar Team  ///  Disclaimer  ///  Pers