Diepte- en hoogtepunten wisselden elkaar af, tijdens het British Superbike weekend in Assen. Op zaterdag werd al in de opwarmronde van het ONK de prima verreden trainingsresultaten van vrijdag aan gruzelementen gereden en volgde een DNS. Tot laat in de avond en gedurende de zondagmorgen werd volop gesleuteld, wat in een start aan de BSB resulteerde en belangrijker nog het uitrijden van de 2e race van dit seizoen!
Optimaal geprepareerd en gemotiveerd vertrok het team donderdagmorgen al naar het TT-Circuit, om zodoende een goede plaats in het paddock te verkrijgen. Zondag was in het teken van ‘Sponsor & Relatie’ gesteld en daarvoor werd de KST-Hospitality tactisch opgesteld om de verwachte 70 gasten maximaal van dit grote motorsport evenement te laten genieten. Mark had eerder in de week de Suzuki K8 nog eens goed aan de tand gevoeld en uitvoerig getest. Dit moest goed gaan, was zijn prognose. De trainingen op vrijdag, onder uitstekende weersomstandigheden verliepen dan ook prima. Niet minder dan 36 zijspannen (23 uit Brits kampioenschap!) stonden klaar. Voor zowel Jarno als Tonnie was het wel even wennen, want niet eerder dit jaar(!), werden er zoveel ronden gereden. De eerste kwalificatie werd dan ook als 19e afgerond met 1.52:594 als snelste tijd. Aan het eind van de vrijdagmiddag stond Q2 op programma en stonden ‘we’ enige tijd als 2e op de monitoren genoteerd (wat natuurlijk niet klopte). Gedurende deze kwalificatie kwam ons duo steeds meer in het ritme en werden de rondetijden steeds verbeterd. Zodoende werd er ruim 2.5 sec. sneller rondgegaan, werd een 17e startplek met 1.50:035 bereikt. Tevredenheid volop in het team en de K8 liep als een zonnetje.
Zaterdag stond aan het eind van de dag (16:55u) de 7e ronde van het ONK voor de zijspannen op drukke programma. Combinaties die niet eerder in ONK hadden meegedaan, konden geen ONK punten verdienen en dus waren er veel punten te verdienen. 30 Spannen reden het paddock uit richting de start. In de Strubben lag ineens een oliespoor en bleek later afkomstig van #3. Jarno had niets gemerkt, totdat in de Ramshoek er een enorme plof een einde maakte aan de nog te beginnen race. Hoe was dit mogelijk? Na de race, die overtuigend werd gewonnen door wereldkampioen Reeves/Hawes, werd het euvel gevonden: een losgeschoten oliepersleiding. Jarno kreeg van hoogste baas BSB de titel “Famous man of international sidecars”. Wel werd toegezegd dat #3 de zondag-race mee mochten doen… Zaterdagavond volop beraad, waarbij zelfs Cees Ponsteen vanuit zijn ziektebed uit Nunspeet een Servicetruck regelde, om de kapotte leiding te persen. Tim Reeves stelde zijn reserve blok beschikbaar (zeer loyaal gebaar!) en de avond werd volledig benut voor uit- en inbouwen van het motorblok.
Zondagochtend moest de laatste hand worden gelegd aan het inbouwen, nadat ook Marc Hoegee zijn kennis en vakmanschap had aangeboden. Inmiddels werd de KST-tent omgebouwd to Hospitality-home voor de ontvangst van de gasten die ’s morgens vroeg al met de VTS bus uit Gouda en Nunspeet waren opgehaald. Om 11 uur kon iedereen opgelucht ademhalen, want het KST-DNS Infratechniek zijspan stond klaar voor dé BSB Sidecars race. Jarno & Tonnie overhandigde aan hoofdsponsor Nico van Vliet een prachtig schilderij (door oom van Jarno gemaakt), voor al zijn support gedurende dit zwaar tegenvallende seizoen. |
|



Nico verraste wederom de teamleden, door een exclusieve blouse en jack te overhandigen. Daarnaast kregen alle buspassagiers voor deze dag een unieke KST-Cap en op de terugreis een KST Studdy-Holder. De gasten werden de hele dag door Catering Culinair voorzien van eten en drinken en het was een gezellig sfeer in en rond de Hospitality tent van Keppel Sidecar Team.
De BSB wedstrijd, welke voor 26 zijspannen om 17:15 uur voor zo’n 30.000 toeschouwers van start ging, verliep uitstekend. Na het gedrang in de Haarbocht ontstond een sportief gevecht om de 15-16-17e plaats, met oa. John Smit/Gunter Verbrugge. John had meer wedstrijdritme en Jarno en Tonnie werden keurig 17e. Ook deze race werd gewonnen door Reeves/Hawes. Bij terugkomst in de paddock werd er heel wat bijgepraat en was iedereen zeer tevreden.
Wij, Jarno, Tonnie en het KST-team, bedanken voor uw interesse & support.
|